מושגים בשיווק דיגיטלי -המדריך המלא Full Digital Glossary

מושגים בשיווק דיגיטלי

 

המדריך המקיף למושגים בשיווק דיגיטלי.

הוראות שימוש:

בחר את האות הרצויה מתוך האינדקס כדי לנווט במהירות למונח המבוקש.

Share This
  • A/B Testing
    שיטה נפוצה שמיושמת קבוע בעולם הפירסום, ע״י יצירת שתי גירסאות תוכן כגון מאמר,מודעת פירסום אימייל שיווקי או דף נחיתה,משווים ביצועים ובודקים לאיזה תוכן שיווקי קהל היעד מגיב טוב יותר.
  • Ad Fatigue - שחיקה מצפיית יתר בפירסומות
  • Admin
    בעברית מנהל או אדמיניסטרטור מתייחס לתפקיד בכיר בניהול פרופילים דיגטליים שונים,אדמין מקבל את מירב ההרשאות לבצע שינויים ופעולות בחשבונות אליהם הוא משוייך.
  • Affiliate Marketing
    בעברית נקרא שיווק שותפים שיטת מכירות בה אנשי שיווק ומובילי דעה מפנים אנשים אל מוצרים מסויימים ומקבלים עמלת מכירה על כל לקוח.איש השיווק מקבל לינק יחודי שמשמש אותו להפניות ודרכו גם ניתן לעקוב אחרי כמות ההמרות ועיסקאות שנסגרו.
  • Algorithm – אלגוריתם
    Algorithm בעולם השיווק הדיגיטלי מתייחס לקבוצה מורכבת של חוקים,שעל פיהם מנועי החיפוש קובעים איזה אתרים ותכנים לדרג ראשונים בתוצאות החיפוש. לדוגמה האלגוריתם של גוגל מורכב מכ-200 חוקים שונים שנעים בין ביצועים טכניים ומהירות האתר לבין חוויות המשתמש ואיכות התכנים. האלגוריתם של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מתקדם ומשתנה בקצב מסחרר,ואנחנו עדים לשימוש הולך וגובר בבינה מלאכותית בעול
  • Anchor Text - טקסט עוגן
  • Audience
    המושג קהל יעד מתייחס לחתך אוכלוסיה מסויים שיהיה הכי מעוניין במוצרים או השירותים שאתם מפרסמים.אנשי פירסום עושים שימוש בכלים אנליטיים שונים כדי לזהות את גיל,המגדר,(זכר או נקבה)העונתיות,מקורות התנועה העיקריים בהם הם מבלים ועוד המון גורמים משתנים.במטרה למקסם תוצאות פירסום ויצירת תכנים.
  • Audit -סיקור
  • Backlink - קישור אחורי
    קישור מאתרים אחרים אל האתר שלך,קישורים אחוריים הם גורם משמעותי בתחום הקידום האורגני,כלל ברזל הוא שככל שהאתר שמקשר אליך חזק יותר,ככה התוצאה תהיה יותר חיובית ואפקטיבית.מקדם אתרים טוב יודע להוציא ללקוחות שלו קישורים משמעותיים.
  • Backlinks
  • Bid
  • Bid - התמקחות
  • Blog - בלוג
  • Bounce Rate - אחוז נטישה
  • Budget
  • Business Manager
    הממשק שפייסבוק פיתחה לניהול הדפים העסקיים שלכם.המערכת מיועדת לבניית קהלים וקמפיינים מסוגים שונים,תיזמון אוטומטי של תכנים,ניתוח נתונים ועוד המון.
  • Call To Action - קריאה לפעולה.
  • Campaign - מסע פירסום
  • Channel - ערוץ
  • Click לחיצה
  • Click Thru Rate/CTR - יחס לחיצות
  • Clicks
    בעברית לחיצות. מתייחס לכמות הלחיצות על מודעה פוסט או דף.
  • Code - קוד
  • Conversion rate/CVR - יחס המרה
  • Conversion
    בעברית המרה. במובן הרחב של המילה, המרה היא בעצם המצב שבו הגולש מבצע פעולה שרצינו שהוא יבצע, כלומר הוא מומר ממצב פאסיבי לאקטיבי. ההגדרה של פעולת המרה היא רחבה, וניתן למדוד סוגים שונים של המרות בכל נכס דיגיטלי. המרה יכולה להיות למשל צפייה בוידאו בעמוד, הורדה של קובץ, גלילה עד אחוז מסויים בעמוד, שהייה מעל לטווח זמן מסוים, ביקור בעמוד ספציפי,ועוד.
  • Cookie - עוגיה
  • Copy - קופי
  • Cost Per Acquisition/CPA - עלות לפי כמות רכישה
  • Cost Per Click/CPC - עלות לפי לחיצה
  • Cost Per Lead/CPL - עלות לפי איש קשר אופציונלי להמרה
  • Cost per Unique Click
  • CPA Cost per Action
  • CPC Cost Per Click
  • CPM Cost Per Mile
    נקרא גם Cost Per Thousand או עלות לפי אלפייה. מתייחס לעלות לפי אלף גולשים CPM הוא מדד שמקורו בעולם הפרסום הישן מבטא בעצם את התשלום לחשיפת המודעה או הפרסומת ל-1000 גולשים.
  • Crawl - זחילה
  • Creative - קריאייטיב
  • CRO Conversion Rate Optimization
    בעברית נקרא שיפור יחסי המרה. CRO הן פעולות שונות שעיקר מטרתן הוא שיפור יחסי המרה של אתרי אינטרנט ודפי נחיתה. במסגרת פעילות ה-CRO בוחנים היבטים שונים של דף נחיתה, בין אם זה מיקום הטופס, סוג התמונה, ההנעה לפעולה או כל היבט אחר בנראות, המבנה, הקופי (טקסט שיווקי) או הקריאיטייב (השפה הפירסומית) ומבצעים טסטים שונים על מנת למקסם את יחס ההמרה של העמוד
  • Cross-Posting
  • CTA Call to Action
    בעברית נקרא קריאה לפעולה. עוד מונח פופולרי שמשקף את הפעולה הסופית שאליה מונע הגולש .קריאה לפעולה היא בעצם השורה התחתונה – מה אנחנו מבקשים מהגולש לעשות ויש לה חשיבות עילאית לביצוע המרות.
  • CTR Click Through Rate
  • Customer Journey
    בעברית נקרא מסע הלקוח. מתאר את המסע או הדרך בה עובר הלקוח החל מהרגע בו הוא נחשף למותג ועד לרגע בו הוא מפתח צורך או מערכת יחסים כלשהיא עם המותג ומבצע פעולה או רכישה.
  • Dashboard - לוח בקרה
  • Demographics - דמוגרפיה
  • Digital Asset
    בעברית נקרא נכס דיגיטלי. נכסים דיגיטליים הם כל דבר שרשום על שמכם ברחבי האינטרנט,ובעזרת השקעה יכולים להניב לכם הכנסות דרך פירסום ומכירות או אפילו השבחה ומכירה של נכסים במחירים גבוהים יותר.
  • Display Advertising - פירסום תמונות ווידאו
  • Domain -שם נכס
  • Domain Autorithy - נכס דיגיטלי בעל סמכות
  • DownTime - נפילת השרת
  • Email Marketing
    בעברית שיווק בדואר אלקטרוני,או דיוור לרשימות תפוצה. שיווק במייל מתייחס לקידום ושיווק העסק דרך תיבת המייל, שיווק במייל מבוסס על רשימת התפוצה של העסק אותה הוא צובר ומגייס במגוון דרכים כגון משפכי שיווק והדרכות או מאמרים בעלי ערך. התוכן שנשלח נקרא ניוזלטר וישנם מגוון ספקי שירותים לדיוור המוני - אנחנו משתמשים במיילצימפ, תצטרפו לרשימת דיוור שלנו ותראו איך ניוזלטר נראה 🙂
  • Event
    מתייחס ליצירת אירוע בפייסבוק דרך הדף העיסקי שלכם,אפשר ליצור ולפרסם אירועים פיזיים או השקות למוצרים וליצור אינטראקציה עם הקהל בכל הנוגע לאותו מוצר או אירוע.
  • Footer - תחתית האתר
  • Frequency
  • Funnel
    משפך הוא תהליך שיווקי דרכו אנחנו מעבירים את הגולש ,החל החשיפה ראשונית למותג ועד לביצוע פעולות כמו השארת פרטים או רכישה.
  • Google Bots - הרובוטים של גוגל
  • Impression
  • Keyword Research
  • Landing Page
    עמוד אינטרנטי יחיד שאינו חלק מאתר מלא, שמיועד לווסת גולשים המגיעים מאפיקים שונים דרך פירסום ממומן ולהניע אותם לביצוע פעולה אחת מרכזית. בניגוד לאתר ״רגיל״ עם הרבה עמודים דף נחיתה לרוב יהיה ממוקד וספציפי למוצר או שירות אחד. ניתן להקים דפי נחיתה רבים בנוסף לאתר המרכזי ולפקס אותם לקהל המתאים.
  • Lead
    בעברית נקרא גם ליד או מתעניין. ליד הוא פניית התעניינות שהעסק מקבל החל מהשארת פרטים בטופס, הודעה פרטית בעמוד העסקי או בפרופיל האישי, תגובה על פוסט, בעצם כל סיטואציה שבה הגולש מגלה עניין במותג שלנו.
  • Micro Conversions
    בעברית נקרא תתי המרות. מתייחס לפעולות קטנות שמבצע הגולש בדרך שלו להמרה כגון צפיה בסרטון לפני השארת פרטים או רכישה.
  • Native Advertisesing
    פרסום דיגיטלי שמופיע בצורה טבעית יותר ומקשה כל גולשים להבין שבעצם מדובר במודעה ממומנת.איש פרסום טוב ידע להשתמש בנתון הזה לטובת הפרסום שלך.
  • Objective
  • Offsite
  • Onsite
  • Optimization
    בעברית אופטימיזציה או נירמול אופטימיזציה בשיווק דיגיטלי מתייחסת לפעולות שונות שמבצע מנהל הפרסום לשיפור ביצועי הפרסום. אופטימיזציה קיימת גם בתחום קידום האתרים ומתייחסת לשיפור ביצועי האתר כגון זמן טעינה נראות תכנים ועוד המון.
  • Optimization for Ad Delivery
  • Page Speed - מהירות טעינת דף.
  • Placement
  • PPC Pay Per Click
    בעברית נקרא תשלום לפי לחיצה או הקלקה. מודל מקובל במערכות פרסום דיגיטליות לפיו התשלום למערכת הפרסום הוא על הקלקות בפועל על המודעות שלנו.
  • PPV Pay Per View
    בעברית נקרא תשלום לפי צפיות. מדד דומה לתשלום לפי לחיצה (PPC) ומתייחס למצבים שבהם אנו מקדמים סרטוני וידאו ומשלמים לפי צפיות. ההגדרה של מה מוגדר כ"צפייה" בפועל משתנה ממערכת למערכת.
  • Qualified Lead
    בעברית נשקרא גם ליד כשיר או מתעניין מתאים. ליד כשיר מתייחס ללקוח מתעניין שנמצא שהוא מתאים לצרכי העסק. לעסקים שונים הגדרה שונה של ליד כשיר, החל מרמה בסיסית ביותר בה ליד כשיר הוא כזה שמסר טלפון וכתובת מייל תקינה, ועד למצב שהוא עומד בקריטוריונים מחמירים יותר – למשל אם אני מקדם השקעות נדל"ן שדורשות הון מינימלי של 50,000 ש"ח אז ליד כשיר יהיה מתעניין שיש לו את ההון הדרוש.
  • Reach
  • Remarketing
  • Targeting
    טרגוט הוא הפעולה של מיקוד הפרסום שלנו לעבר קהל יעד מסוים בהתאם למאפייני גלישה, מאפיינים דמוגרפיים או מאפיינים. כשאנחנו אומרים לטרגט אנחנו בעצם אומרים 'לכוון את הפרסום לקהל יעד', ובכל מערכת הפרסום יש אפשרויות טרגוט שונות ומגוונות
  • Retargeting
    ריטרגט הוא הפעולה החוזרת של מיקוד הפרסום שלנו לעבר קהל יעד מסוים בהתאם למאפייני גלישה, מאפיינים דמוגרפיים או מאפיינים. כשאנחנו אומרים ריטרגט אנחנו בעצם אומרים ״לפרסם לקהל זהה פעם נוספת״
  • ROI Return On Investment
    בעברית נקרא החזר על השקעה. אחד המושגים הפופולריים בעולם השיווק הדיגיטלי שכן הוא הדרך להראות ולמדוד את הצלחת הקמפיין השיווקי שלנו. מדד החזר ההשקעה מציין בעצם את היחס בין הכסף שהוצאנו על הפרסום והשיווק שלנו לכסף שהכנסנו כתוצאה ממנו.
  • RTB Real Time Bid
  • Sales Page
    בעברית דף מכירה. דף מכירה, בשונה מדף נחיתה המיועד לאיסוף אנשי קשר חדשים,(לידים) נועד לבצע את כל תהליך המכירה אונליין, ללא מעורבות איש מכירות, והוא מכיל את כל המידע החשוב והרלוונטי ליצירת המכירה כולל פירוט מקיף של המוצר ביקורות לקוחות עד אפשרות לרכוש את המוצר בדף עצמו.
  • Search Intent
    בעברית חיפוש מכוון. מתייחס לפעולות חיפוש שמבצע הגולש כשהוא מחפש מוצר או שירות ספציפי.בשונה בגלישה חופשית ברשת ולחיצות אקראיות על מודעות קופצות.
  • SEM Search Engine Marketing
    בעברית נקרא שיווק במנועי חיפוש. ישנם מנועי חיפוש נוספים מלבד גוגל, ובכולם ניתן לבצע פירסום דרך מנוע החיפוש כשהיתרון הגדול בפרסום זה הוא שהוא מוביל אלינו קהל חם שמחפש את השירותים שלנו ספציפית, מושג שנקרא חיפוש מכוון.
  • Unique Click
  • White Label

לא מצאתם את מה שחיפשתם?

כיתבו לנו ונוסיף.ומיד לאחר מכן ניגש להלקות את כותבי התוכן שלנו ולהלין להם שכר.יום כיף במשרד.

עשוי לעניין אתכם...