מדריך לשימוש במנהל התגים של גוגל

guide to google tag manager

שיתוף מהיר ברשתות חברתיות:

מנהל התגים של גוגל -המדריך למתחיל.

כחלק מסדרת כלי השיווק החינמיים והעוצמתיים שגוגל מציעה,ישנו אחד בשם מנהל התגים של גוגל או- Google Tag Manager בואו נכיר אותו.

גילוי נאות-המדריך הזה נוצר מתוך צורך אישי שלנו להבין ולשלוט בכלים שגוגל מציעה, לא היה פשוט.

החלטנו לתעד את תהליך הלמידה שלנו שכלל קריאה וצפייה אינטנסיביות בהדרכות מקצועיות,ביצענו השוואות בין הטכניקות המומלצות ביותר,וזיקקנו הכל לכדי הסבר פשוט כדי שגם אתם תוכלו להבין וליישם באתרים שלכם

מה מנהל התגים של גוגל עושה?

מנהל התגים מאפשר לנו להוסיף ולהגדיר תגיות שמאפשרות מדידה ומעקב של תנועה ממקורות שונים לאתר שלנו.

מנהל התגים מאפשר גם הטמעה של פיקסלים שונים(לדוגמה Facebook Pixel) לצורך שיווק חוזר – Remarketing ובדיקת קמפיינים לצורך שיפור ביצועי המרה.ועוד המון משתנים שעיקר מטרתם:

  1. לעזור לנו למצוא בעיות באתר.
  2. להכיר את קהל היעד שלנו ואת דפוסי ההתנהגות שלו.
  3. השוואה ושיפור ביצועי מודעות פירסום. 
  4. לזהות מקורות תנועה חלשים ולחזק אותם.
  5. לזהות מקורות תנועה חזקים ולהגביר נוכחות בהם.
 

המוטיב החוזר:

אתם תידרשו לא אחת להטמיע תסריטים ושורות קוד, כדי לאפשר לכלי המעקב (Tags,Analytics) לדבר ביניהם ולמשוך מידע ממקומות שונים.לא להבהל,ואפילו שישנן מספר דרכים,המטרה היא תמיד למצוא את הפתרון הטוב והמומלץ ביותר עבורנו.

שלב א'

הגדרת נכסים וחשבונות בצורה מסודרת:

  1. במידה ואין,נכנסים להקים חשבון Google Tag Manager.
  2. לוחצים על צור חשבון – Create Account.
  3. מאשרים הסכם תנאי שימוש.
  4. מקבלים חלון עם שני שדות קוד סקריפט להעתקה.
  5. משאירים את החלון הזה פתוח לשלב ב'
  6. שותים כוס מים,פותחים לשונית חדשה,ועוברים לשלב ב'
 
הערה -תסתכלו על ״חשבון״במערכת מנהל התגים כעל ״תיקייה״במחשב.
אתם יכולים להקים מספר גדול של תיקיות נכסים בפרופיל יחיד של מנהל תגים.כך שאם אתם מנהלים לדוגמה מספר אתרים של חברות שונות,אתם רק צריכים להקים חשבון נפרד עבור כל אתר במערכת מנהל התגים ומערכת גוגל אנליטיקס.

שלב ב'

הטמעת הקוד בוורדפרס:

  1. בלשונית החדשה פותחים וורדפרס ונכנסים לממשק הניהול של האתר.
  2. מחפשים ומתקינים תוסף באתר לצורך הוספת הקוד (סקריפט) המועתק: Insert Header & Footerבעיברית נקרא:סקריפטים בהדר ובפוטר.)
  3. בהגדרות וורדפרס מיצאו את התוסף,פיתחו אותו,הטמיעו:                             את הקוד העליון מחלון מנהל התגים בשדה ההדר (הראש)                                 את הקוד התחתון בשדה הגוף-Body
  4. בצעו שמירה וטיפחו לעצמכם על השכם.רק אל תתקשרו לאימא עדיין,עברו לשלב ג' ותגדירו את התג הראשון והחשוב ביותר במנהל התגים.
 

שלב ג'

הוספת תג ״גוגל אנליטיקס״ דרך מנהל התגים של גוגל.

  1. חיזרו לחלון מנהל התגים וליחצו על OK כדי לסגור את הסקריפט.
  2. ליחצו על הוספת תג חדש -Add A New Tag.
  3. רישמו כותרת ראשית לתג – "Google Analytics" וליחצו על הגדרות תג – Tag Configuration
  4. בוחרים ב: Google Analytics :Universal Analytics.
  5. תחת Google Analytics Settings בוחרים: Add New Variable -הוסף משתנה חדש.
  6. קוראים ל Variable בשם: "Google Universal Analytics"
  7. פותחים חלונית חדשה ונכנסים לגוגל אנליטיקס – Google Analytics.
  8. לוחצים על גלגל השיניים: מנהל מערכת – Admin.
  9. בעמודה האמצעית בוחרים: פרטי מעקב – Tracking ID
  10. בוחרים קוד מעקב – Tracking Code.
  11. מעתיקים את הקוד Tracking ID שבראש הדף וחוזרים ללשונית של מנהל התגים,מעתיקים את הקוד ושומרים את המשתנה.
  12. עכשיו בוחרים מתי רוצים שהמשתנה יופעל ולשם כך לוחצים Triggering.
  13. בוחרים All Pages ושומרים את התג.
  14. לוחצים על Submit ורושמים את הפעולה שביצענו (הוספת גוגל יוניברסל אנליטיקס) לצורך תיעוד.
  15. לוחצים Publish!

***   הערות חשובות על עידכוני מערכת.  ***

נכון לתחילת נובמבר 2020 גוגל משחררת ממשק אנליטיקס חדש שמתייעד להחליף את האנליטיקס הקיים לחלוטין.

המלצת המערכת להקים שני ערוצי מעקב במקביל עבור כל אתר דרך מנהל התגים.כדי לא לאבד מידע ישן ולהיות פעיל ומוכן לשינוי במקביל.

הכנו לכם מדריך מלא שמסביר בהרחבה על אנליטיקס 4 החדש וכיצד להפעיל תג מעקב נוסף במקביל לחשבון קיים.

הגעתם לכאן בשלום?כל הכבוד.

במידה והסתבכתם נסו שוב מהתחלה ושימו לב לפרטים הקטנים.

לא עזר?תרימו טלפון ותעזרו באנשי מקצוע לקידום ושיפור הביצועים בעסק שלכם.

אם המאמר עזר לכם נשמח אם תשאירו מילה טובה ותנו שיתוף בקבוצות רלוונטיות,זה עוזר לנו להתקדם ולהמשיך ליצר תוכן.

נתראה במדריך הבא!

מעוניינים לחזור לחלק מסויים במאמר?

לחצו על אחת מכותרות המשנה:

מאמרים נוספים בנושאי שיווק דיגיטלי